Асноўныя задачы аддзела загса:
1. правільная, поўная і своечасовая рэгістрацыя актаў грамадзянскага стану ў дакладнай адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь аб шлюбе і сям'і як у мэтах абароны асабістых немаёмасных і маёмасных правоў і інтарэсаў грамадзян, так і ў дзяржаўных і грамадскіх інтарэсах;
2. папулярызацыя і ўкараненне новых грамадзянскіх абрадаў рэгістрацыі шлюбаў і нарраджэнній ва ўрачыстай абстаноўцы, ушанаванне юбіляраў сямейнага жыцця, накіраваных на ўмацаванне сям'і;
3. прававая асвета насельніцтва па пытаннях заканадаўства аб шлюбе і сям'і аб парадку рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану.
Аддзел загса ў мэтах выканання ўскладзеных на яго задач ажыццяўляе наступныя функцыі:
1. вырабляе рэгістрацыю нараджэння, смерці, заключэння шлюбу, усынаўлення (удачарэння), устанаўлення бацькоўства, мацярынства, перамены прозвішча, уласнага імя, імя па бацьку ў тэрміны, устаноўленыя заканадаўствам;
2. праводзіць рэгістрацыю скасавання шлюбаў па рашэннях судоў, якія ўступілі ў законную сілу да 1 верасня 1999 г. , а таксама рэгістрацыю скасавання шлюбу па ўзаемнай згодзе мужа і жонкі, якія не маюць агульных непаўналетніх дзяцей і спрэчкі аб маёмасці (ў адпаведнасці з артыкулам 351 Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб шлюбе і сям'і);
3. змяняе, выпраўляе і дапаўняе запісі актаў грамадзянскага стану;
4. аднаўляе страчаныя запісы, анулюе запісы актаў грамадзянскага стану на падставе рашэнняў суда;
5. у выпадках, прадугледжаных заканадаўствам, выдае паўторныя пасведчанні аб рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану, даведкі, якія змяшчаюць звесткі з запісаў актаў грамадзянскага стану (аб запісе акта грамадзянскага стану, аб адсутнасці запісу акта аб заключэнні шлюбу) і паведамленні аб адсутнасці запісу акта грамадзянскага стану, а таксама іншыя дакументы, звязаныя з дзейнасцю аддзела загса;
6. ажыццяўляе прыём грамадзян і разглядае звароты ў адпаведным парадку, у тым ліку ў адпаведнасці з заявіцельным прынцыпам “адно акно”;
7. у адпаведнасц з палажэннямі міжнародных дагавароў Рэспублікі Беларусь о прававой дапамозе напраўляе заявы, анкеты грамадзян об атрыманні паўторных пасведчанняў, даведак ў іншыя дзяржавы;
8. выдае копіі запісаў актаў грамадзянскага стану па запытах суда, пракуратуры, органаў крымінальнага пераследу, натарыусаў у сувязі са знаходжаннем спраў у іх вытворчасці, а таксама консульскіх устаноў, дыпламатычных прадставіцельстваў Рэспублікі Беларусь, , органаў загса, Міністэрства юстыцыі Рэспублікі Беларусь, іншых дзяржаўных органаў у выпадках, прадугледжаных заканадаўчымі актамі;
9. разглядае заявы аб зніжэнні шлюбнага ўзросту і вырабляе зніжэнне шлюбнага ўзросту ў выпадках, прадугледжаных заканадаўствам;
10. прадстаўляе ў Галоўнае ўпраўленне юстыцыі Брэсцкага аблвыканкама справаздачы ў парадку, устаноўленым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь;
11. накіроўвае ва ўстаноўленым парадку другія экземплярыі запісаў актаў грамадзянскага стану ў органы дзяржаўнай статыстыкі;
12. забяспечвае ўлік і захоўванне кніг рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану і іншай дакументацыі на працягу ўстаноўленых тэрмінаў;
13.ажыццяўляе асабісты ўлік заяў грамадзян па выдачы даведак і іншых дакументаў, які ўтрымліваюць факты юрыдычнага значэнне;
14. забяспечвае па жаданні бацькоў рэгістрацыю ва ўрачыстай абстаноўцы нараджэння дзіцяці і рэгістрацыю шлюбу па жаданні асоб, якія ўступаюць у шлюб;
15. праводзіць па жаданні грамадзян цырымоніі, звязаныя з рэгістрацыяй заключэння шлюбу;
16. вывучае і абагульняе практыку прымянення дзеючага заканадаўства пры рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану, уносіць прапановы ў Галоўнае ўпраўленне юстыцыі Брэсцкага аблвыканкама па ўдасканаленні работы органаў загса;
17. праводзіць сярод насельніцтва лекцыі і гутаркі, выступае ў сродках масавай інфармацыі з тлумачэннямі заканадаўства Рэспублікі Беларусь аб шлюбе і сям'і, парадку рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану;
18. аказвае дадатковыя платныя паслугі, звязаныя з рэгістрацыяй актаў грамадзянскага стану, у адпаведнасці з парадкам, вызначаным Урадам Рэспублікі Беларусь;
19. выконвае іншыя функцыі, прадугледжаныя заканадаўствам.